Програма Microsoft Word
Шаблони на текстови документи
1. Какво представляват шаблоните.
Шаблоните се използват, когато трябва да се създават и обработват текстови документи с точно определена структура – автобиографии (CV), визитни картички, формуляри и т. н.
Шаблонът след стартиране създава копие на себе си. Той се записва с разширение .dotx (или .dotm, ако се използват макроси). След като бъде създаден и съхранен шаблон с определено оформление за страница, шрифтове, полета, стилове, той може да бъде попълнен с информацията, специфична за конкретния документ и може да се съхрани отделно от шаблона с разширение .docx (или .docm).
2. Използване на готов шаблон.
Използването на готов шаблон става от File -> New. Готовите шаблони са структурирани в отделни групи за по-лесното им намиране. Вдясно се вижда зона за преглед на избрания шаблон. След като се изтегли, шаблонът се зарежда.
3. Създаване на шаблон.
Документът най-напред се създава с изглед и форматиране, каквото желаем, а след това се записва в подходящия формат. Записването може да стане от File -> Save As, като в полето File Type се избира форматът или от File -> Save & Send -> Change File Type, като се избира към коя група формати да причислим документа.
4. Защита на съдържанието на шаблон.
За да се избегне промяна на шаблона, той може да бъде защитен от File -> Info -> Protect Document.
Фирмена бланка
Достъп до горния и долния колонтитул на текстов документ става като
- от менюто View/Header and Footer за Word 2003
- от менюто Insert/ Header за Word 2007
Създайте фирмена бланка на ЕООД "Киви Дидайн" с адрес на регистрация 1278, гр. София, ул. "Бенковски" 4, телефон за връзка 089910539 e-mail: office@kividesign.com . Намерете емблемата на фирмата от http://kividesign.com.
Съхранете фирмената бланка под името Blanka_Firma във вашата папка на компютъра.
Проект "Рекламна листовка"
ТЕМА ЦИРКУЛЯРНИ ДОКУМЕНТИ
1. Що е циркулярен документ.
Това е компютърен текстов документ, който представлява образец, състоящ се от постоянна и изменяема част. Използва се в случаи, когато трябва да бъдат създадени голям брой екземпляри от даден документ, в който да се променят само някои компоненти. Под такава форма може да се създават писма, електронни съобщения, формуляри и др.
2. Основни етапи при създаване на циркулярни документи.
1/настройване на основния документ, който съдържа еднакви за всички копия данни
2/създаване на файл /база данни/ с променяща се информация
4/обединяване на основния текст и базата от данни
Задача
Създайте циркулярен документ за удостоверение на хора, участвали в различни курсове по информационни технологии.
За основния документ използвайте програмата Word
За файла с базата данни използвайте програмата Excel и въведете следните данни:
Име Град Курс точки
Ангел Петров Николов София Електронни таблици 90
Анета Кръстева Димитрова Варна Компютърни мрежи 77
Ани Василева Попова София Операционна система 95
Борислав Христов Стоянов Пловдив Електронни таблици 85
Ваня Николова Митева София Операционна система 68
Георги Христов Василев София Създаване на уеб сайт 92
Димитър Костов Иванов Варна Електронни таблици 94